کیت توسعه پلی استیشن ۵ پرو به‌ زودی در اختیار استودیوهای فرست پارتی قرار می‌گیرد

شایعات به این اشاره دارند که سونی روی پلی استیشن ۵ پرو (PS5 Pro) کار می‌کند و به زودی کیت توسعه آن برای استودیوهای فرست پارتی این شرکت ارسال خواهد شد.

پلی استیشن ۵ پرو یک کنسول قدرتمندتر خواهد بود که احتمالا برای تعطیلات آخر سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه می‌شد. تام هندرسون از سایت Insider Gaming از تولید PS5 Pro به صورت کامل اطمینان دارد. هندرسون دوباره اطلاعات جدیدی در این زمینه به دست آورده و آن را با طرفداران به اشتراک گذاشته است.

او همچنین اشاره کرد که نمونه اولیه کیت‌های توسعه این کنسول میان نسلی تا چند ماه آینده برای استودیوهای فرست پارتی سونی فرستاده می‌شود. سونی همچنین تا آخر سال میلادی جاری این کیت‌های توسعه را در اختیار استودیوهای ترد پارتی قرار می‌دهد. سونی روی یک ورژن متفاوت از پلی استیشن ۵ نیز کار می‌کند که دیسک درایو آن جدا می‌شود.

این ورژن جدید تا اواخر تابستان وارد بازار می‌شود ولی هنوز هدف سونی از ساخت چنین کنسولی مشخص نیست. از طرف دیگر این شرکت قصد دارد دوباره وارد بازار کنسول‌های دستی شود و شایعات به ساخت یک PSP جدید اشاره دارند. این احتمال وجود دارد که سونی از این کنسول‌ها در رویداد بعدی خود طی هفته‌های آتی رونمایی کند.

سونی در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ توانسته ۶.۳ میلیون پلی استیشن ۵ به فروش برساند و اکنون ۳۸.۳ میلیون بازیکن در سراسر جهان از این کنسول استفاده می‌کنند.