فروش فیزیکی بازی EA Sports FC 24 در هفته اول

به گزارش آقای کریستوفر درینگ (Christopher Dring) از رسانه GamesIndustry بازی EA Sports FC 24 به دومین بازی موفق سال ۲۰۲۳ از حیث فروش فیزیکی در هفته اول عرضه بدل شده است. البته فروش این عنوان در مقایسه با فیفا ۲۳ با افت ۳۰ درصدی مواجه شده است. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای گیم، با شیموتکس همراه باشید.

شرکت الکترونیک آرتز به دلیل اختلافاتی که با فدراسیون جهانی فوتبال پیدا کرد، به ناچار نام مجموعه شبیه ساز فوتبال خود را از فیفا به EA Sports FC تغییر داد. البته همانطور که انتظار می‌رفت این تغییر نام چندان تاثیری روی کلیت گیم‌پلی بازی و میزان فروش آن داشت. بر اساس آماری که موسسه Gfk از فروش فیزیکی هفتگی بازی‌ها در انگلستان منتشر شده بازی EA Sports FC 24 ضمن کسب رتبه نخست در جدول فروش هفتگی، توانسته به دومین بازی موفق از حیث فروش فیزیکی در هفته اول عرضه بدل شده است. بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom همچنان موفق‌ترین بازی سال از حیث فروش فیزیکی است.

البته تمامی آمارها درباره محصول جدید الکترونیک آرتز مثبت نیست. بازی EA Sports FC 24 در مقایسه با بازی فیفا ۲۳ با افت فروش ۳۰ درصدی در مدت مشابه همراه بوده است. البته به گفته آقای کریستوفر درینگ (Christopher Dring) از رسانه GamesIndustry این افت فروش پیشتر توسط ناشر پیشبینی شده بود که علت اصلی آن تغییر نام مجموعه برآورد شده است. در نقطه مقابل نینتندو سوییچ یکی از عوامل اصلی تبدیل شدن بازی EA Sports FC 24 به دومین بازی موفق سال ۲۰۲۳ است. نسخه سوییچ در مقایسه با نسخه سال گذشته با رشد فروش قابل توجه مواجه شده است.

بازی EA Sports FC 24 روی پلتفرم‌های  پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان در دسترس است.