خرید چندین استودیو جدید توسط پلی استیشن

آقای مایکل متزگر (Michael Metzger)، یکی از شرکای بانک سرمایه گذاری «Drake Star» می‌گوید استودیو های جدید سونی طی ماه‌های آینده رونمایی می‌شوند. شرکت تیک تو نیز در اقدامی مشابه چندین استودیو و شرکت را به زیرمجموعه خود اضافه می‌کند. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای گیم، با شیموتکس همراه باشید.

چند سال اخیر در صنعت بازی‌های ویدیویی شاهد شکل گیری یک رویه واضخ بوده‌ایم. شرکت‌های بزرگ مشغول خرید شرکت‌های کوچک‌تر و شرکت‌های کوچک مشغول خرید استودیوهای بازیسازی بوده‌اندو در این میان برخی شرکت‌ها طلایه‌دار این ترند بوده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به مایکروسافت، سونی، الکترونیک آرتز، تیک تو اینتراکتیو اشاره کرد. حال که مایکروسافت خرید قرن را نهایی کرده و شرکت اکتیویژن را به زیرمجموعه خود اضافه کرد، انتظار می‌رود مدتی از این عرصه فاصله بگیرد و میدان برای برخی رقبا خالی شود. به طور کلی مدتی است که این روند فروکش کرده و اخبار خرید کم‌تر در فضای مجازی منتشر می‌شود.

البتاه یکی از افراد مطلع معتقد است که در سال ۲۰۲۴ دوباره شرکت‌های بزرگ به عرصه خرید بازمی‌گردند و در این میان سونی و Take-Two Interactive در این امر پیشرو باشند. آقای مایکل متزگر (Michael Metzger)، یکی از شرکای بانک سرمایه گذاری «Drake Star» در مصاحبه‌ای با رسانه Axios اعلام کرد وی پس از صحبت و مشورت با چندین شرکت بزرگ و نامدار در صنعت بازی‌های ویدیویی به این نتیجه رسیده که طی چند ماه آینده استودیو های جدید سونی و تیک تو طی ماه‌های آینده رونمایی می‌شوند و در نقطه مقابل Embracer Group مالکیت چندین شرکت و استودیو خود را واگذار می‌‎کند.

درباره بخش اول صحبت‌های آقای متزگر نمی‌توان با قاطغیت اظهار نظر کرد اما، می‌دانیم که شرکت Embracer Group با مشکلات مالی مواجه است و در تلاش بود برای استودیو Gearbox مشتری پیدا کند. از سوی دیگر سونی یک بودجه نسبتا سنگین برای خرید استودیوهای جدید در اختیار دارد و باید دید چه زمانی اقدام به هزینه کردن آن می‌کند.