جیم رایان: کیفیت پایین‌تر Call of Duty روی پلی استیشن صدمه جبران‌ناپذیری به این برند وارد می‌کند

رئیس پلی استیشن یعنی جیم رایان معتقد است که کاهش کیفیت احتمالی سری Call of Duty روی کنسول‌های پلی استیشن می‌تواند صدمه‌ای جدی به این برند وارد کند.

گفته‌های اخیر رایان در واقع بخشی از یک بیانیه جامع‌تر از پلی استیشن بودند. این بیانیه در واکنش به موضع جدید سازمان رقابت و بازارهای انگلستان (CMA) که اکنون معتقد است خریده شدن اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به ضرر بازار بازی‌های ویدیویی نخواهد بود، منتشر شده است. سونی و جیم رایان با این عقیده مخالفند و همچنان درباره افت کیفیت احتمالی سری بازی‌های Call of Duty روی پلی استیشن ابراز نگرانی می‌کنند.

سونی می‌گوید که یک نسخه بدتر از کالاف دیوتی روی پلتفرم‌های پلی استیشن چنان ضربه‌ای به سونی وارد می‌کند که این شرکت دیگر هرگز نمی‌تواند آن را جبران کند.

هرگونه افت در قیمت، عملکرد و کیفیت بازی کردن روی پلی استیشن یا هر نوع تاخیر در انتشار بازی به سرعت به اعتبار سونی صدمه می‌زند و باعث از دست دادن تعداد بازیکنان و تعاملشان می‌شود.

همانطور که جیم رایان، مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، به CMA توضیح داده بود، اگر پلی استیشن نسخه ضعیف‌تری از Call of Duty را دریافت کند، صدمه‌ای جدی به اعتبار ما وارد می‌شود. گیمرهای ما در تعدادهای زیاد پلتفرممان را رها خواهند کرد و تاثیراتی که روی شبکه گذاشته می‌شود، این مشکل را بدتر خواهند کرد. کسب و کار ما هرگز این خسارت را جبران نخواهد کرد.

سونی پیش از این بیانیه نیز موضع جدید و مهربان‌تر نسبت به خریده شدن اکتیویژن بلیزارد را «غافلگیرکننده، بی‌سابقه و غیرمنطقی» خوانده بود. مایکروسافت نیز در پاسخ بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت برای این کمپانی بهتر است که Call of Duty را روی تمام پلتفرم‌ها منتشر کند.

سازمان رقابت و بازارهای انگلستان تا تاریخ ۶ اردیبهشت نظر نهایی خود در مورد ادغام اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت را اعلام خواهد کرد.