کنسول بازی دستی Legion Go لنوو معرفی شد

بعد از انتشار اخبار زیادی در مورد یک پی سی جدید، بالاخره شرکت لنوو از کنسول دستی جدید خود رونمایی کرد. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای گیم، با فروشگاه شیموتکس همراه باشید.

لنوو به صورت رسمی از رقیب خود برای Steam Deck رونمایی کرد. این کامپیوتر گیمینگ دستی که Legion Go نام دارد، دارای گیم پدهای جداشدنی مثل کنسول نینتندو سوییچ است. نام کنترلرهای جداشدنی کنسول مذکور Legion TrueStrike است. گیم پدها به جای جوی استیک های آنالوگ استانداردی که در سیستم‌های دیگر مانند Steam Deck یا Nintendo Switch می‌بینیم، داری Hall Effect هستند.

لنوو Legion Go دارای صفحه نمایش ۸.۸ اینچی +QHD با نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ است. این سیستم روی پردازنده رایزن Z1 اکستریم شرکت AMD اجرا می شود و گرافیک آن با فن آوری RDNA کار می کند. Legion Go سیستم عامل ویندوز ۱۱ را اجرا می‌کند و از رزولوشن های ۱۶۰۰p تا ۸۰۰p و همچنین نرخ تازه سازی بین ۱۴۴ هرتز تا ۶۰ هرتز پشتیبانی می کند.

از نظر حافظه، این سیستم از ۱۶ گیگابایت LPDDR5X برای رم استفاده می کند و حافظه ذخیره سازی توسط یک SSD یک ترابایتی PCIe Gen 4 و یک اسلات کارت میکرو اس دی با پشتیبانی از حداکثر ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی اضافی مدیریت می شود.

Legion Go داری باتری ۴۹.۲ وات ساعتی است که به همراه شارژر ۶۵ واتی عرضه می شود. همچنین این دستگاه دارای دو درگاه USB-C است و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و یک اسلات کارت microSD روی آن وجود دارد.

لنوو در کنار Legion Go از یک جفت عینک AR نیز رونمایی کرد که با دستگاه های سازگار با ویندوز، اندروید یا macOS کار می کنند. Legion Glasses به عنوان یک نمایشگر مجازی پوشیدنی عمل می کند و نرخ تازه سازی تا ۶۰ هرتز را ارائه می دهد.

Legion Go دارای قیمت ۷۹۹ یورو است و در نوامبر ۲۰۲۳ (اواخر پاییز امسال) روانه قفسه فروشگاه ها خواهد شد.