پروژه شائولین ایکس باکس لو رفت

سال 2021 خبرهایی در مورد بازی انحصاری ایکس باکس با اسم رمز «پروژه شائولین» لو رفت. این بازی در مورد گروه هیپ هاپ وو-تنگ است که در ژانر اکشن نقش‌آفرینی قرار دارد. شایعاتی منتشر شد که نشان از وجود حالت گروهی چهارنفره و همچنین دانجن‌های قابل تکرار و چالش‌های متفاوت می‌داد. طوری که این بازی به‌عنوان مشابه Destiny اما با تم گروه وو-تنگ (Wu-Tang) تبدیل شود. اطلاعات تازه‌ای توسط تام هندرسون در مورد پروژه شائولین فاش شده است و به نظر معرفی رسمی در گیم اواردز رخ خواهد داد.

گزارش جدید تام هندرسون، اطلاعات قبلی را تائید می‌کند و در عین حال چند مورد تازه می‌افزاید. بازی شائولین ایکس باکس نبردهای سریع و تن به تن با المان‌های ریتمیک و موسیقایی هیپ هاپ خواهد داشت. تمامی 9 عضو اصلی قبیله وو-تنگ در بازی حضور دارند و قابل بازی هستند، البته نمی‌توان همه آنها را به‌طور هم‌زمان کنترل کرد. به نظر می‌رسد که امکان فراخوانی آنها به ترتیب برای وارد کردن ضربه‌های پرزور و قوی وجود دارد. طوری که حین نبرد بتوان یکی از اعضای گروه را فراخوانی کرد و او ضربه مهیبی به دشمن بزند.

جلوه‌های بصری بازی اکشن نقش‌آفرینی Wu-Tang کاملاً روشن و انیمه‌مانند خواهد بود. سبک طراحی بصری مشابه انیمیشن Into the Spider-Verse است. بازی شامل بخش بزرگی از آثار موسیقایی و ترانه‌های گروه وو-تنگ خواهد بود که حین مبارزه و اکشن پخش می‌شوند. قرار است آپدیت‌های فصلی منتشر شود و این بازی به‌طور مداوم محتوای جدید دریافت کند. طوری که باید آن را یک بازی آنلاین لایو سرویس گروهی خواهند که نبردهای آن به‌صورت چهارنفره قابل انجام است.

پروژه شائولین ایکس باکس

بازی شائولین ایکس باکس یک هاب اجتماعی یا سوشال هاب خواهد داشت. می‌توان در این مکان به نمایش لباس و آیتم‌های تزئینی پرداخت، به موسیقی گوش داد و با دیگر بازی‌کنان صحبت کرد و تعامل داشت. وجود محتوای فصلی، دانجن و حالت کوآپ نشان می‌دهد که به‌نوعی با نسخه هیپ هاپ بازی Destiny 2 روبه‌رو هستیم. بازی که انحصاری ایکس باکس است و می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

بازی با محوریت گروه رپ و هیپ هاپ وو-تنگ توسط استودیو Brass Lion تولید می‌شود. این استودیو کانادایی آمریکایی توسط کهنه‌کارهای بتسدا و بایوور تأسیس شده است. بازی انحصاری ایکس باکس در مرحله تولید آلفا قرار دارد و هنوز یک تا دو سال تا انتشار آن باقی مانده است. باید دید که این بازی در عمل چطور خواهد بود. به نظر می‌رسد که اشاره‌های زیادی به بازی‌های اوایل هزاره جدید میلادی با حضور رپرهایی مانند فیفتی سنت دارد.