صداهایی از انتشار نه چندان دور Borderlands 4

بر اساس اطلاعات بدست آمده از پروفایل لینکدین یکی از اعضای استودیو Gear Box، به نظر می‌رسد فاصله چندانی تا تاریخ عرضه بازی Borderlands 4 نداشته باشیم. ظاهرا روند ساخت این بازی از سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز شده است. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای گیم، با شیکوتکس همراه باشید.

استودیو گیرباکس بدون شک از پیشگامان ژانر لوتر-شوتر محسوب می‌شود. این استودیو با مجموعه Borderlands و به لطف ترکیب یک گیم‌پلی مهیج و دیوانه‌وار، طنز خاص و بعضا کودکانه و شخصیت‌های کمیک بوکی، دل هواداران زیادی را تصاحب کند. در ادامه نیز بازی Tiny Tina’s Wonderlands که یک اسپین آف از مجموعه بوردرلندز محسوب می‌شد نیز توانست عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و فروش خوبی را تجربه کند. همین مسئله سبب شده شرکت بزرگ و چند ملیتی Embracer Group در سال ۲۰۲۱ تصمیم بگیرد مالکیت این استودیو را تصاحب کند و سازندگان بوردرلندز را به زیر مجموعه خود اضافه کند. هفت سال میان نسخه دوم و سوم مجموعه بوردرلندز فاصله بود. به نظر می‌رسد این فاصله بین نسخه سوم و چهارم کمتر باشد.

این اطلاعات از بررسی پروفایل آقای نیکولاس رودوسکی (Nicolas Rudowski) یکی از اعضای سابق استودیو گیرباکس بدست آمده است. ایشان در پروفایل لینکدین خود اعلام کرد از نوامبر سال ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۳ مشغول کار روی بازی بوردرلندز ۴ بوده است. با فرض اینکه از همان ماه ابتدای ساخت به تیم سازنده ملحق شده باشدی، یعنی حدودا دو سال است که از روند ساخت بازی زمان می‌گذرد و این یعنی تاریخ عرضه بازی Borderlands 4 چندان دور نیست. احتمال این وجود دارد که بازی حتی از زمان دورتری در دست ساخت بوده باشد و با معرفی بازی فاصله نداشته باشیم.

از یک سوی ظاهرا شرکت Embracer Group قصد فروش گیرباکس را دارد و شاید این مسئله سبب شود روند ساخت بازی بوردرلندز ۴ با چالش مواجه شود و همین موضوع تا کنون معرفی بازی را به تعویق انداخته است.