شایعه: تاریخ عرضه کنسول PS5 Pro نوامبر سال آینده است

آقای تام هندرسون، ژورنالیست و اینسایدر مشهور بار دیگر با تاکید روی گفته‌های قبلی خود گفت که تاریخ عرضه کنسول PS5 Pro نوامبر سال آینده است. این کنسول با نسخه اسلیم که قرار است در رویداد بعدی پلی استیشن رونمایی شود، تفاوت دارد. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای گیم، با شیموتکس همراه باشید.

تقریبا از یک سال پیش شایعات زیادی درباره نسخه جدید کنسول PS5 در فضای مجازی در حال گردش بود. ایسایدرهای زیادی بارها روی عرضه مدل جدید تاکید کردند و ویژگی‌های مختلفی برای آن معرفی کردند. از پلی استیشن ۵ پرو گرفته تا پلی استیشن ۵ اسلیم و ورژن جدید که طراحی متفاوت‌ دارد و دیسک درایو آن جدا می‌شود. مدتی پیش آقای جف گراب که یکی از مشهورترین و معتبرترین اینسایدرها است، مدعی شد که سونی قصد دارد رویداد بعدی خود را در مرداد ماه برگزار کند و در جریان این رویداد از مدل جدید پلی استیشن ۵ که طراحی ظاهری متفاوتی دارد و دیسک درایو آن جدا می‌شود، رونمایی می‌کند. این ادعای آقای گراب با گفته‌های تام هندرسون (Tom Henderson)، یک منبع غیر رسمی معتبر دیگر همخوانی دارد.

البته هندرسون بارها از یک مدل دیگر نیز سخن گفته‌ است. کنسول میان نسلی سونی که ظاهرا پلی استیشن ۵ پرو نام دارد. وی اخیرا بار دیگر ادعاهای خود را تکرار کرده است. ایشان با انتشار مطلبی در وبسایت Insider Gaming نوشت که تاریخ عرضه کنسول PS5 Pro نوامبر سال آینده است. این کنسول که با اسم رمز «Trinity» شناخته می‌شود، قرار است رزولوشن ۴K را در تمامی بازی‌های تبدیل به یک استاندارد کند و رزولوشن ۸K نیز جزو گزینه‌های مخاطبان قرار دهد. هندرسون باز هم تاکید کرد که کنسول پلی استیشن ۵ پرو و مدل اسلیم با یکدیگر تفاوت دارند. مدل اسلیم در مقایسه با کنسول فعلی صرفا در ظاهر تفاوت دارد و سخت افزار آن کاملا مشابه نسخه فعلی است.

در حال حاضر تمامی این اخبار جنبه غیر رسمی دارند و باید منتظر اخبار بیشتر از سوی شرکت سونی باشیم.