سونی تصمیم گرفته تاریخ انتشار برخی بازی های جدید پلی استیشن ۵ را به تعویق بی اندازد

سخنگوی شرکت سونی در جلسه‌ای با حضور سهامداران اعلام کرد که آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که تاریخ انتشار برخی بازی های جدید پلی استیشن ۵ را به تعویق بیاندازند. اینکه منظور از “برخی” دقیقا چه تعداد بازی است و اینکه تا چه زمانی این بازی‌ها عرضه می‌شوند، مشخص نیست. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای گیم، با شیموتکس همراه باشید.

هرچند سال ۲۰۲۳ تا بدین جای کار برای اکثر مخاطبان یک سال پر از هیجان و بازی‌های مختلف بوده است و مخاطبان پلی استیشن نیز از اکثر این بازی‌های بهره‌مند شده‌اند اما، در قیاس با سال ۲۰۲۲ آنطور که باید تعداد بازی‌های انحصاری شرکت سونی زیاد نبوده است و طرفداران از تجربه بازی‌های بزرگ انحصاری محروم بوده‌اند. درست است که تا پایان سال زمان قابل توجهی باقی مانده و سونی نیز قصد دارد چند بازی انحصاری روانه بازار کند اما، بدون شک این عملکرد در سطح توقعی نیست که شرکت ژاپنی طی سال‌های اخیر ایجاد کرده است. ظاهرا (حداقل بخشی از) این کمبود عمدی بوده و پلی استیشن برای ادامه نسل برنامه دارد.

در جریان گزارشی که به مناسبت پایان سه ماه اول سال مالی جاری (ابتدای آوریل تا پایان ژوئن) سخنگوی سونی به سهامداران ارائه کرد، اسلایدی وجود دارد که مستقیما به تعویق زمان انتشار برخی بازی های جدید پلی استیشن ۵ اشاره می‌کند. ظاهرا این بازی‌ها قرار بوده طی سال مالی جاری (تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۴) روانه بازار شوند، اینکه منظور از “برخی” دقیقا چه تعداد بازی است و اینکه این بازی‌ها بالاخره چه زمانی منتشر می‌شوند، موضوعی است که هنوز مشخص نیست. به نظر می‌رسد می‌توان با اطمینان گفت که بازی‌های Marvel’s Spider-Man 2 ،Helldivers 2 و Stellar Blade جزو این عناوین نیستند.

این احتمال وجود دارد که سونی به بازی‌های اشاره داشته که هنوز معرفی نشده‌اند. از جمله آن‌ها می‌توان به بازی چند نفره ناتی داگ اشاره کرد که بنا بر شایعات تیم سازنده آن پس تست‌های صورت گرفته توسط سونی و استودیو بانجی، کوچک‌تر شده است.