زمان مرگ Xbox فرا رسیده

گزارش‌های جدید نشان از تعطیلی کسب و کار تولید و عرضه کنسول ایکس باکس دارند. مایکروسافت به دنبال تغییر استراتژی در حوزه کنسول گیمینگ است و قرار است هفته آینده، مفاد استراتژی جدید رونمایی شود. بازی‌های انحصاری مایکروسافت همانند Gears of War و حتی Halo راهی پلتفرم‌های رقیب مانند پلی استیشن خواهند شد. ایکس باکس به دنبال تبدیل به یک ناشر بازی مولتی پلتفرم است و به نظر رقابت مستقیم با پلی استیشن را رها خواهد کرد.

شایعات و گزارش‌ها در مورد آینده ایکس باکس به حد چشم‌گیری رسیده است. اینسایدرها معتقدند که میزان فروش کنسول بازی Xbox Series X/S در حد انتظارات مایکروسافت نبوده است. در حالی که سونی بیش از 50 میلیون پلی‌استیشن 5 فروخته است، این رقم در مورد ایکس‌باکس، حدود 23 میلیون دستگاه است. این باعث شده تا مایکروسافت تصمیم به تغییر استراتژی بگیرد. مدیرکل مالی مایکروسافت از میزان فروش کنسول رضایت ندارد.

کاهش قیمت کنسول Xbox هم باعث افزایش فروش نشده است و میزان علاقه به سخت‌افزار نسل جدید از Xbox One هم کمتر شده است. مدیران ارشد مایکروسافت معتقدند که سرویس گیم پس چندان سودآور نیست و بازار هنوز به چنین سرویس‌هایی عادت نکرده است. این اطلاعات توسط یکی از کارمندان مایکروسافت فاش شده است. این فرد از تغییرات جدید رضایت نداشته و تصمیم گرفته تا آن را با عموم در میان بگذارد و شاید اعتراض طرفداران باعث تغییر نظر ایکس باکس شود.

مرگ کنسول ایکس باکس فرا می‌رسد

مایکروسافت در حال حاضر معتقد است که کسب و کار تولید کنسول ایکس باکس هیچ آینده‌ای ندارد. میزان فروش و علاقه به کنسول‌ آنها سال به سال کاهش یافته است. در نتیجه آنها می‌خواهند مسیر دیگری را امتحان کنند و بازی‌هایشان را در اختیار عموم گیمرها قرار دهند. بازی Starfield قرار است برای PS5 منتشر شود. بازی ایندیانا جونز نیز راهی کنسول سونی شود. حتی Gears of War نیز برای پلی استیشن پورت شود.

طرفداران ایکس باکس و کاربران شبکه‌های اجتماعی از تصمیم اخیر مایکروسافت به خشم آمده‌اند. آنها معتقدند که هزینه زیادی برای این پلتفرم کرده‌اند و اگر قرار است تجارت ایکس باکس وسط نسل تعطیل شود، چرا از همان ابتدا، PS5 نخریده‌اند؟ فیل اسپنسر هفته آینده در مورد تغییرات جدید روشنگری خواهد کرد و باید ببینیم آیا Xbox Series X/S آخرین کنسول رسمی مایکروسافت خواهد بود یا خیر