رئیس پلی استیشن معتقد است سرویس های مانند گیم پس به صنعت بازی لطمه می‌زنند

اخیرا متن مصاحبه‌ آقای جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ فاش شده است. ایشان به صراحت اعلام کرد سرویس های مانند گیم پس را برای صنعت بازی‌های ویدیویی و آینده آن مخرب می‌داند و PS Plus به مراتب از ارزش بالاتری برخوردار است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای گیم، با شیموتکس همراه باشید.

اخیرا یکی از بزرگ‌ترین افشای اطلاعات تاریخ را در حوزه بازی‌های ویدیویی شاهد هستیم. مدارکی از دادگاه شکایت FTC علیه شرکت مایکروسافت در فضای مجازی وجود دارد انواع و اقسام اطلاعات گوناگون از برنامه‌های آینده شرکت برای بتسدا گرفته تا تصمیمات آینده آقای اسپنسر برای انحصاری کردن برخی بازی‌های بزرگ. یکی دیگر از متون فاش شده، مربوط به جلسه پرسش و پاسخ آقای جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ است که با جمعی از تحلیلگران سرشناس صنعت بازی‌های ویدیویی داشته است. رایان در این جلسه می‌گوید دلیل اصلی اینکه مایکروسافت روی به خرید شرکت‌های بزرگ آورده این است که سیاست گذاری‌های اولیه آن ابدا موفق نبوده است.

در ادامه آقای رایان به سرویس گیم پس و موفقیت آن اشاره می‌کند. وی مدعی است با چندین و چند ناشر بزرگ و کوچک صحبت کرده و تمامی آن‌ها به این نکته اشاره کرده‌اند که این سرویس نه تنها به فروش بازی‌ها لطمه می‌زند، بلکه به طور کلی برای صنعت محبوب بازی‌های ویدیویی مخرب است. رایان در ادامه به این مسئله که گیم پس بیش از ۲۵ میلیون مشترک فعال دارد اشاره می‌کند و می‌گوید سرویس پلی استیشن پلاس به مراتب “پرمفهوم‌تر” است و از این حیث ارزشمندتر است.

از دیگر نکات قابل توجه در مدارک فاش شده، پیشبینی آقای اسپنسر درباره آینده گیم پس است. به گفته ایشان انتظار می‌رود مشترکین گیم پس به طرز شگفت انگیزی تا سال ۲۰۲۷ افزایش پیدا کنند و در صورت عدم رخ داد این پیشبینی، ممکن است مایکروسافت به طور کامل صنعت بازی‌های ویدیویی را ترک کند.