جیم رایان: بازی های داستانی پلی استیشن بخش جدا ناشدنی بازی‌های انحصاری ما هستند

بر اساس اطلاعات بدست آمده از جلسه پرسش و پاسخ رئیس پلی استیشن با گروهی از تحلیلگران در سال ۲۰۲۲، سونی همچنان به موفقیت بازی های داستانی پلی استیشن باور دارد و آن‌ها را یکی از ارکان اصلی سیاست گذاری‌های خود تلقی می‌کند. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای گیم، با شیموتکس همراه باشید.

اگر حتی اندکی پیگیر اخبار و رویدادهای صنعت بازی‌های ویدیویی باشید، به خوبی می‌دانید که چندین ترند و الگو در حال حاضر بر این صنعت پر جنب و جوش حاکم هستند. از خریده شدن استودیوها و شرکت‌های بزرگ و کوچک توسط ابر غول‌های چندی ملیتی گرفته تا رشد روز افزون محبوبیت کلود گیمینگ و استریمینگ. یکی دیگر از این ترندها، بازی‌های لایو سرویس هستند. عناوینی که روی کاغذ می‌توانند بعضا تا یک دهه یا حتی بیشتر محبوبیت خود را حفظ کنند و سازندگان به صورت دائمی با پشتیبانی از آن‌ها هم جامعه مخاطبان بازی را نگه دارند و هم برای هر محتوای بیشتر، مبلغی را دریافت کنند. شرکت سونی نیز یکی از هواداران اصلی این سرویس‌ها است و بازی‌هایی مانند Concord و Fairgame$ طی چند سال آینده با این قالب روانه بازار می‌شوند.

حال این پرسش مطرح است که آیا سران شرکت قصد دارند بازی های داستانی پلی استیشن که بدون شک از دلایل اصلی محبوبیت پلتفرم هستند را رها کنند. اخیرا مدارکی از جلسه پرسش و پاسخ آقای جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس پلی استیشن با جمعی از تحلیلگران صنعت بازی‌های ویدیویی فاش شده است. در این جلسه فردی از ایشان می‌پرسد آیا هدف اصلی سونی از افزایش بودجه خرید استودیوهای فرست پارتی صرفا تحقق برنامه «عرضه ده بازی لایو سرویس تا پیش از آوریل ۲۰۲۶» است یا خیر. رایان پاسخ می‌دهد اولا آن‌ها انتظار ندارند تمامی این عناوین موفق عمل کنند و همچنین بدون شک استودیوها فرست پارتی به تولید بازی‌های “تک نفره با گرافیک چشمنواز و روایت داستانی غنی” ادامه می‌دهند. زیرا که یکی ارکان پلی استیشن همینگونه بازی‌ها است.

از دیگر اظهار نظرهای آقای رایان در این جلسه تاثیر مخرب سرویس گیم پس بر صنعت بازی‌های ویدیویی بوده که می‌توانید جزئیات بیشتر درباره آن را از اینجا مطالعه کنید.