حماسه ای دیگر از گیم پس

ایکس باکس می‌خواهد گیم پس را برای پلی استیشن و نینتندو منتشر کند

بعد از استقبالی بی‌نظیر از سرویس اشتراکی Game Pass، حال مایکروسافت به دنبال راهی است که اشتراک ایکس باکس گیم پس و بازی‌هایش را حتی به پلتفرم‌های رقیب مانند پلی استیشن و کنسول نینتندو بیاورد. این کار می‌تواند طرفداران را به تجربه عناوین متنوع و هیجان‌انگیزتر سوق دهد.

در تازه‌ترین اخبار منتشر شده از دنیای گیم و سرگرمی متوجه شدیم که کمپانی مایکروسافت بسیار مشتاق به انتشار سرویس بسیار محبوب و پرطرفدار گیم پس بر روی پلتفرم‌های دیگر است. تیم استوارت (Tim Stuart)، مدیر مالی ایکس‌باکس، طی سخنرانی در اجلاس Wells Fargo TMT فاش کرد که این شرکت می‌خواهد عناوین ایکس‌باکس و Game Pass را به «هر صفحه‌ای که گیمرها می‌توانند به انجام بازی بپردازند» از جمله دستگاه‌های رقیب مانند پلی‌استیشن و کنسول‌های نینتندو، بیاورد.

استوارت جزئیات زیادی را در رابطه با چگونگی ارائه این سرویس روی دستگاه‌های دیگر توضیحی نداد و اشاره کرد که این موضوع نوعی تغییر استراتژی در جهات بهتر شدن تجربه بازیکنان است. استوارت در ادامه به گفته‌های خود افزود :«که ما به انتشار سرویس Game Pass به هر صفحه‌ای که بازیکنان می‌توانند به واسطه آن به انجام بازی بپردازند، فکر می‌کنیم»

راهیابی سرویس گیم پس به پلتفرم‌های رقیب

درحالی که کمپانی مایکروسافت بسیار مشتاق است تا مخاطبان سرویس اشتراکی خود را با آوردن آن به پلتفرم‌های رقیب افزایش دهد؛ اما جیم رایان، مدیر عامل سابق پلی‌استیشن، در مصاحبه‌ای کاملاً در برابر این ایده مخالفت خود را اعلام کرد. همچنین رایان در گذشته از سرویس گیم پس به عنوان سرویسی مخرب برای صنعت گیم یاد کرده است.

رایان هچنین اعلام کرده بود که مایکروسافت خریدهای بزرگی انجام می‌دهد؛ زیرا رویکردهای اولیه آن با گیم پس به هیچ‌وجه کار نمی‌کند. در گذشته شایعاتی مبنی بر صحبت‌های میان کمپانی مایکروسافت با نینتندو برای توسعه سرویس اشتراکی Game Pass بوده است. در رابطه با این خبر شایعات و حدس‌های بسیار زیادی وجود دارد و تا تایید رسمی این خبر باید صبر کنیم. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا در نهایت شاهد انتشار این سرویس پر مخاطب روی پلتفرم‌های دیگر خواهیم بود یا خیر؟؟