حضور بازی Alan Wake 2 در افتتاحیه گیمزکام ۲۰۲۳ تایید شد

آقای جف کیلی (Geoff Keighley)، مجری و تهیه کننده شناخته شده در اکانت توئیتر خود اعلام کرد در شب افتتاحیه گیمزکام ۲۰۲۳ یک تریلر جدید از بازی آلن ویک ۲ به نمایش درمی‌آید. ظاهرا این تریلر روی شخصیت آلن تمرکز دارد. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای گیم، با شیموتکس همراه باشید.

خرداد ماه بدون شک ماه بزرگ و مهیجی در صنعت بازی‌های ویدیویی بود. رویدادهای مختلفی اعم از پلی استیشن شوکیس، پی سی گیمینگ شو، سامر گیم فست ۲۰۲۳، شوکیس ایکس باکس و … در این ماه برگزار شدند و بازی‌های بزرگی برای اولین بار رونمایی شدند و برخی بازی‌های مورد انتظار تریلرهای جدید دریافت کردند. به طور کلی باید گفت جای خالی E3 2023 به خوبی پر شد. البته هنوز تا پایان سال میلادی جاری زمان نسبتا قابل توجهی باقی مانده است و در کنار بازی‌های بزرگی که قرار است تا پیش از پایان سال روانه بازار شوند، چندین رویداد محبوب نیز برگزار می‌شوند. بدون شک یکی از آن‌ها مراسم Gamescom 2023 است که مجری و تهیه کننده شناخته شده، آقای جف کیلی (Geoff Keighley) میزبانی آن را بر عهده دارد.

کیلی اخیرا با انتشار یک توئیت خبر از حضور بازی Alan Wake 2 در شب افتتاحیه گیمزکام ۲۰۲۳ داد. در ادامه آقای کایل رولی (Kyle Rowley)، کارگردان بازی آلن ویک ۲ با انتشار یک توئیت، نوشت: “به مکان تاریک بازگردید!” به نظر می‌رسد این توئیت به نحوی به این مسئله اشاره دارد که تریلر جدید بازی با محوریت شخصیت آلن خواهد بود. استودیو رمدی پیشتر به شخصیت «ساگا اندرسون»، دیگر پروتاگونیست بازی در تریلرهای خود پرداخته است و به نظر می‌رسد این بار نوبت نویسنده محبوب است. مراسم افتتاحیه Gamescom 2023 بیست و دوم آگوست برگزار می‌شود.

به گفته آقای کایل رولی (Kyle Rowley)، کارگردان بازی آلن ویک ۲، این عنوان از شیوه فضای سازی Resident Evil برای “القای حس آسیب پذیر بودن” به مخاطب بهره می‌گیرد. به گفته آقای رولی زاویه دوربین آلن ویک ۲ مستقیما از رزیدنت اویل وامدار است.

استودیو رمدی قصد دارد با بازی Alan Wake 2 برای اولین بار شانس خود را در ژانر وحشت-بقا امتحان کند. با توجه به عرضه عناوینی همچون کالیستو پروتکل، ریمیک بازی Dead Space، ریمیک بازی Resident Evil 4 و چندین بازی دیگر، به نظر می‌رسد در برهه بازی‌های این ژانر قرار داریم. با توجه به اینکه وحشت-بقا و استودیو رمدی حتی در نقطه عطف خود هستند، بسیاری منتظر دیدن نتیجه کار و تجربه بازی آلن ویک ۲ هستند. با توجه به عظمت شرکت کپکام و تاثیری که این کمپانی و مجموعه رزیدنت اویل بر ژانر وحشت-بقا داشته، تقریبا محال است که عنوانی با این مجموعه مقایسه نشود و آلن ویک ۲ نیز از این قاعده مستثنا نیست.

به نظر می‌رسد تیم سازنده بازی نیز به این مسئله اعتراف می‌کنند. آقای کایل رولی (Kyle Rowley)، کارگردان بازی آلن ویک ۲ اخیرا با مجله EDGE اعلام کرد که این بازی از شیوه فضای سازی Resident Evil الهام می‌گیرد. به گفته آقای رولی زاویه قرارگیری دوربین روی شانه شخصیت اصلی و فضای محیط‌ها به خوبی حس خفقان و اظطراب را به مخاطبان القا می‌کند و به وی حس آسیب پذیر بودن می‌دهد و آن‌ها دقیقا از این شیوه در پروژه خود بهره برده‌اند. آقای رولی می‌گوید استفاده از شیوه کپکام صرفا به این دلیل نبوده که قبلا آن‌ها از آن نتیجه گرفته‌اند، بلکه بیشتر به این علت است که این شیوه فضا سازی در راستای هدف رمدی مبنی بر ارائه یک تجربه خفقان آور عمل می‌کند.

بازی آلن ویک ۲ یست و پنجم مهر ماه (هفدهم اکتبر) برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.