با موافقت انگلیس گام بلند دیگری برای نهایی کردن قرارداد خرید اکتیویژن برداشته شد

با اعلام سازمان نظارت بر بازار رقابت (Competition and Markets Authority) در انگلیس، آن‌ها نیز موافقت خود را برای نهایی کردن قرارداد خرید اکتیویژن با مقامات مربوطه اعلام کرده‌اند تا بدین ترتیب یکی دیگر از موانع بزرگ از سر راه مایکروسافت برداشته شود. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای گیم، با شیموتکس همراه باشید.

پس از کشمکش‌های فراوان و گذشت بیش از دو سال از اعلام خبر خریده شدن کمپانی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، بالاخره کمپانی آمریکایی موفق شد در جلسه دادگاه شکایت کمیسیون تجارت دولت فدرال (Federal Trade Commission) پیروز شود تا گام بزرگی برای ثبت این قرارداد بردارد و می‌توان گفت که این قرارداد را می‌شود نهایی تلقی کرد. پس از پیروزی در این دادگاه، مایکروسافت توانست با یکی از مخالفان اصلی ثبت قرارداد، یعنی شرکت سونی به توافق برسد تا گام بزرگ دیگری در مسیر ثبت قرارداد برداشته شود. مسلما دلیل اصلی مخالفت‌های سونی و سایر جناح‌ها با ثبت قرارداد خرید، فرنچایز کال آو دیوتی بود. محبوبیت و موفقیت عظیم این IP می‌تواند تبدیل به یک برگ برنده بزرگ برای هر برند باشد.

پس از پیروزی مایکروسافت در دادگاه، سازمان نظارت بر بازار رقابت در انگلیس با این شرکت وارد مذاکره شد تا بتواند درخواست‌های خود را از طریق توافق پیگیری کند. نگرانی اصلی این سازمان درست مانند هر ارگان نظارتی دیگری این مسئله بود که مایکروسافت با استفاده از IP محبوب کال آو دیوتی، توان سایر رقبا را از بین ببرد. ظاهرا سران ایکس باکس به CMA وعده داده‌اند که حق کلود استریمینگ تمامی بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را به شرکت یوبی سافت می‌فروشد و بدین ترتیب نمی‌تواند انحصار خاصی را در این حوزه ایجاد کند. CMA اعلام کرد این تصمیم باعث شده آن‌ها نیز موافقت خود را با نهایی کردن قرارداد خرید اکتیویژن اعلام کنند تا مایکروسافت یک گام بلند دیگر را به سمت این قرارداد بردارد.

هنوز مایکروسافت تاریخ دقیقی را نسبت به ثبت قرارداد اکتیویژن اعلام نکرده است.