استفاده ایکس باکس از هوش مصنوعی

استفاده ایکس باکس از هوش مصنوعی در آینده تایید شد و بر اساس این خبر ایکس باکس در آینده از ابزار‌های هوش مصنوعی برای تولید گفتگوها، ماموریت‌ها و داستان‌های بازی استفاده خواهد کرد. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای گیم، با شیموتکس همراه باشید.

در یک پست وبلاگ رسمی توسعه دهندگان شرکت مایکروسافت، شرکت Xbox اعلام کرده که همکاری جدیدی با هوش مصنوعی Inworld برای «ساخت دیالوگ بازی‌های هوش مصنوعی و ابزارهای روایت داستانی» در راه است.

مایکروسافت این ابزارهای هوش مصنوعی را به تولید محتوای رویه‌ای تشبیه کرده، مکانیزمی که بازی‌ها برای دهه‌ها از آن استفاده می‌کردند. جدیدترین عنوان استودیو بتزدا هم با عنوان Starfield، اخیراً استفاده از این فناوری را در ماه سپتامبر به نمایش گذاشت. با این حال تولید محتوای رویه‌ای از روندها، نوشتار و دیالوگ‌های از پیش نوشته شده استفاده می‌کند و پست شرکت مایکروسافت به این مسئله اشاره دارد که این سیستم قرار است برای تولید محتوا به ورودی بازیکن وابسته باشد.

مایکروسافت ادعا دارد که این همکاری جدید با هوش مصنوعی Inworld «دنیایی از فرصت‌ها را برای سرعت بخشیدن به خلاقیت توسعه دهندگان بازی، کاهش پیچیدگی و افزایش تجربیات بازیکنان به ارمغان خواهد آورد» با این حال، هیچ اشاره‌ای به نحوه استفاده از این ابزارها در همکاری با نویسندگان نکرده است. ما در چند سال گذشته شاهد دربرگیری مشاغل مختلفی توسط هوش مصنوعی بوده‌ایم که جایگزین نویسنده‌ها شده‌اند و جدیدا فقط به نویسندگان وظیفه مرور و برطرف کردن اشتباهات متونی داده می‌شود که هوش مصنوعی نوشته است.

این شرکت اعلام کرده که می‌خواهد «ابزارهایی پیشرفته با هوش مصنوعی را برای توسعه دهندگان بازی با هر سطح کاری ارائه کند»، به این معنی که همکاری مایکروسافت با هوش مصنوعی فراتر از توسعه برای یک شخص مفرد خواهد بود و با این حال، مشخص نیست که ابزارها بر چه مبنایی خروجی خواهند داشت.

به دلیل مشکلاتی که هوش مصنوعی و سیستم‌های وابسته به هوش مصنوعی دارند، بازیکنان، تماشاگران و توسعه دهندگان بازی به طور یکسان از این تصمیم مایکروسافت برای استفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌برد گفتگو و روایت ابراز تاسف می‌کنند، چیزی که چندین صنعت در حال مبارزه با آن هستند.