آیا واقعا سونی هک شده ؟

کمپانی سونی پس از مدتی سکوت، در پاسخ به ادعای هکرها مبنی بر نفوذ به تمام سیستم‌های شرکت، اعلام کرده است که در حال بررسی وضعیت است؛ هکرها تا دو روز دیگر، داده‌های به دست آمده از سیستم‌های کمپانی را به صورت عمومی منتشر خواهند کرد. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای گیم، با شیموتکس همراه باشید.

چند روز پیش بود که یک اتفاق آشنا پس از سال‌ها برای سیستم‌های حساس شرکت سونی رخ داد؛ یک گروه هکری با نام Ransomed.vc اعلام کرد که به داده‌های سیستم‌های کمپانی سونی دست پیدا کرده است و آن‌ها را به طور کامل در اختیار دارد. این گروه بیان داشت که این شرکت از پرداخت باج و بازگردانی اطلاعات خود امتناع کرده و اگر تا تاریخ ۲۸ سپتامبر (ششم مهر) کسی این اطلاعات لو رفته را در دارک‌وب نخرد، Ransomed.vc آن‌ها را به صورت عمومی منتشر خواهد کرد. بخش امنیت سایبری کمپانی سونی تایید کرده بود که مدت‌هاست حملات سایبری متعددی علیه شرکت صورت داده شده و پس از این ادعای هکرها، بخشی از اطلاعات لورفته به آن‌ها نشان داده شده اما اینکه آیا واقعا یک حمله‌ی جدی رخ داده یا خیر نیز برای آن‌ها هنوز قابل تشخیص نیست. داده‌های لورفته مواردی از جمله اسکرین‌شات‌های لاگین به سیستم داخلی شرکت، یک ارائه‌ی پاورپوینت داخلی، چندین فایل جاوا و چیزی در حدود ۶۰۰۰ فایل هستند که هنوز سرنوشت آن‌ها مشخص نیست.

کمپانی سونی نیز طی یک اعلام رسمی در مصاحبه با وب‌سایت IGN بیان داشته است که در حال بررسی شرایط هستند و چیز بیشتری برای گفتن وجود ندارد.

در ابتدای خبر به عبارت «یک اتفاق آشنا» اشاره کردیم؛ سال ۲۰۱۱ بود که شبکه‌ی پلی استیشن یا همان PSN با یک حمله‌ی گسترده‌ی سایبری روبرو شد که اطلاعات ۷۷ میلیون حساب کاربری را به خطر انداخت و باعث شد تا این شبکه به مدت ۲۳ روز، آفلاین شود؛ اما در نهایت، خطر به طور کامل رفع شد. به هر حال، باید منتظر ماند و دید تا دو روز دیگر و پایان مهلت این گروه هکر، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.