بازی Red Dead Redemption 1 برای PS4 و نینتندو سوییچ عرضه می‌شود

پس از مدت‌ها شایعه و اخبار گوناگون، شب گذشته راک استار اعلام کرد بازی Red Dead Redemption 1 برای PS4 و نینتندو سوییچ عرضه می‌شود. استودیو Double Eleven وظیفه پورت این دو نسخه را بر عهده دارد و در تاریخ بیست و ششم مرداد منتشر می‌شود. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای گیم، با شیموتکس همراه باشید.

شاید تصورش کمی دشوار باشد اما، از عرضه بازی Red Dead Redemption 1 بیش از یک دهه می‌گذرد. این بازی سال ۲۰۱۰ برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شد و از آن زمان تا کنون صرفا روی این دو پلتفرم در دسترس بود. البته مخاطبان ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس به لطف قابلیت Backward امکان تجربه آن را داشته‌اند. طی چند هفته اخیر شایعات زیادی درباره عرضه یک نسخه ریسمتر از این بازی در فضای مجازی شنیده می‌شد و شواهد زیادی نیز برای تایید آن وجود داشت. از رده بندی مجدد Red Dead Redemption در کره جنوبی گرفته تا اضافه شدن نینتندو سوییچ به پلتفرم‌های مقصد بازی در وبسایت راک استار. بالاخره شب گذشته ناشر به این شایعات واکنش نشان داد و در واقع به نحوی آن‌ها را تایید کرد. البته شاید نتیجه آن چیزی نباشد که بسیاری از طرفداران انتظار داشتند.

راک استار با انتشار یک تریلر اعلام کرد که بازی Red Dead Redemption 1 برای PS4 و نینتندو سوییچ عرضه می‌شود. پورت این دو نسخه ۵۰ دلار قیمت دلار و شامل بسته الحاقی تحسین شده «Undead Nightmare» نیز است. استودیو Double Eleven وظیفه ساخت پورت پلی استیشن ۴ و سوییچ را بر عهده دارد. تاریخ انتشار نسخه دیجیتالی بیست و ششم مرداد ماه (هفدهم) آگوست است. نسخه فیزیکی نیز در تاریخ بیست و یکم مهر (سیزدهم اکتبر) منتشر می‌شود. زبان‌های چینی، کره‌ای، برزیلی پرتغالی، اسپانیایی و روسی نیز به بازی اضافه می‌شوند.

فارغ از این موارد به نظر نمی‌رسد این پورت تغییرات گسترده‌ای نسبت به نسخه‌ اصلی داشته باشد. عرضه نسخه PC همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.