نینتندو سوییچ ۲ رم ۱۲ گیگابایتی خواهد داشت

اگر بخواهیم گزارش ها را باور کنیم، نینتندو دموهای فنی کنسول بعدی خود را برای همکاری با توسعه دهندگان در پشت درهای بسته گیمزکام به نمایش گذاشت و اخیرا هم یوروگیمر و VGC همین موضوع را گزارش کرده اند. در پی این موضوع، جزئیات بیشتری درباره جانشین سوییچ نیز منتشر شده است. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای گیم ، با شیموتکس همراه باشید.

طبق گفته فیلیپ لیما، سردبیر نشریه برزیلی Universo Nintendo، جانشین سوییچ با رم ۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد. برای مقایسه، PS5 و Xbox Series X دارای رم ۱۶ گیگابایتی هستند، در حالی که Xbox Series S دارای رم ۱۰ گیگابایتی است.

لیما همچنین ادعا می کند که این کنسول از تکنولوژی DLSS 3.1 و رهگیری پرتو نور پشتیبانی و از لحاظ بصری تقریبا با کنسول‌های پرچم‌دار سونی و مایکروسافت برابری می‌کند. نینتندو در این نمایش دموی Matrix Awakens که با آنریل انجین ۵ ساخته شده را روی کنسول اجرا کرده بود.

پیش از این نیز گزارش ها حاکی از این بود که سوییچ ۲ (یا هر آنچه که نام آن را بر سر زبان ها می اندازد) دارای یک صفحه نمایش ۸ اینچی LCD و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود و از کارتریج نیز برای بازی های فیزیکی استفاده خواهد کرد.

در حال حاضر نزدیک به هفت سال از عرضه جدیدترین کنسول نینتندو به نام سوییچ می‌گذرد و با وجود عرضه کنسول‌های نسل نهم دو شرکت مایکروسافت و سونی، این کمپانی همچنان حرفی از توسعه مدل جدید کنسول خود نزده است.

همچینین بهتر است بدانید که شرکت نینتندو در اوایل سال جاری اعلام کرد که امسال شاهد کاهش قابل توجه فروش نینتندو سوییچ خواهیم بود. ناگفته نماند که این کنسول هیبریدی تا اوایل تابستان امسال چیزی در حدود ۱۲۹.۵ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروش داشته است.

آن‌طور که انتظار می‌رود، کنسول جدید نینتندو در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی روانه بازار خواهد شد.