فرام سافتور سازنده Elden Ring در حال ساخت یک انحصاری جدید برای PS5 است

به نظر می‌رسد استودیو فرام‌سافتور که پیش از این هم سابقه ساخت انحصاری برای پلی استیشن را دارد، مشغول توسعه یک انحصاری جدید برای پلی استیشن 5 است. ظاهرا سازنده Elden Ring می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک یک بازی تراز اول را برای این کنسول منتشر کند.برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای گیم، با شیموتکس همراه باشید.

استودیو فرام‌سافتور با اکوسیستم سونی و پلی استیشن بیگانه نیست و در طی سالیان متوالی چندین بازی انحصاری بزرگ را برای آن‌ها ساخته است. سازنده بازی Elden Ring پیش از این آثاری نظیر Bloodborne، Demon’s Souls و Deracine را به طور انحصاری برای پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 در دسترس قرار داده. حال به نظر می‌رسد در ادامه این رابطه خوب قرار است شاهد یک انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 باشیم. شایعات از وجود چنین اثری خبر می‌دهند و جزئیات محدودی را هم از آن به اشتراک گذاشته‌اند.

البته که رابطه پلی استیشن و فرام‌سافتور به دوران پیش از دیمن سولز باز می‌گردد. این استودیو ژاپنی در دهه 90 میلادی کار خود را به عنوان توسعه دهنده بازی‌های پلی استیشن آغاز کرد. اما بازی‌های سازنده Elden Ring رفته رفته برای پلتفرم‌های دیگر هم منتشر شد تا فرام‌سافتور به یک استودیو ترد پارتی تبدیل شود. در ادامه هم فرام‌سافتور به ترتیب پله‌های ترقی را طی کرد تا در حال حاضر به یکی از بزرگ‌ترین و خوشنام‌ترین توسعه دهنده‌های دنیای ویدیو گیم تبدیل شود.

فرام سافتور در حال ساخت یک انحصاری جدید برای PS5 است

با گذر از این بحث‌ها باید بدانید که سازنده الدن رینگ روی اولین انحصاری خود برای پلی استیشن 5 کار می‌کند. طبق شایعات منتشر شده این بازی جدید ارتباطی به Deracine ندارد و قرار است به یک بازی به مراتب بزرگ‌تر و جاه‌طلبانه‌تر از آن تبدیل شود. اما در عین حال باید بدانید که تا بدین جای کار ارتباطی میان این انحصاری جدید و بازی Bloodborne وجود ندارد. بلادبورن که در سال 2015 منتشر شد تحسین گیمرها و منتقدان را به همراه داشت و به همین دلیل بسیاری از افراد منتظر معرفی نسخه دوم آن بودند. اما حداقل تا این نقطه از سال 2023 خبری از شماره دوم بلادبورن وجود ندارد و نمی‌تواند انتظار خاصی از آن داشت.

به نظر می‌رسد که ساخت بازی مورد بحث از اوایل سال 2020 آغاز شده و تا الان سه سال در روند توسعه قرار داشته است. همین موضوع حدس و گمان‌هایی را به وجود می‌آورد که به انتشار آن در سال 2024 یا 2025 اشاره می‌کنند. اما فارغ از بحث انحصاری جدید سازنده Elden Ring، باید بدانید که استودیو فرام‌سافتور روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد. این استودیو ژاپنی در حال جذب نیروی بیش‌تر است و همزمان روی چندین اثر مختلف کار می‌کند. کسی چه می‌داند، شاید یکی از همین پروژه‌ها همان انحصاری مورد نظر ما باشد.

تقریبا تمام افرادی که این شایعات را می‌بینند آرزو می‌کنند این بازی جدید دنباله بلادبورن باشد. در حال حاضر هشت سال از عرضه این بازی می‌گذرد و معرفی شماره دوم آن به عنوان یک انحصاری برای پلی استیشن 5 به هیچ وجه دور از انتظار نیست.