بهترین بازی های سال 2023 از نظر متاکریتیک

متاکریتیک، وب‌سایت جامع ثبت امتیاز بازی و آثار سرگرمی با انتشار مطلب ویژه‌‌ای، بهترین بازی های سال 2023 را اعلام کرد. رتبه‌بندی بازی‌ها بر اساس میانگین امتیاز انجام شده است و عوامل دیگری در آن دخیل نبوده است. متاکریتیک البته بازنشر بازی‌ها را در نظر نگرفته است، مگر آنکه ریمستر یا ریمیک باکیفیتی باشند. در نهایت بسته الحاقی نیز جایی در فهرست متاکریتیک ندارد.

فهرست بهترین بازی های 2023 از نظر متاکریتیک خالی از اسامی بزرگ امسال است. در واقع 10 بازی برتری که میانگین امتیاز آنها از 90 بیشتر است، انتخاب شده‌اند. در نتیجه آثار بزرگی مانند Alan Wake 2 در این فهرست قرار ندارند. اگر می‌خواهید بدانید کدام بازی‌ها بیشترین امتیاز ممکن را دریافت کرده‌اند، این فهرست به درد شما می‌خورد. گفتنی است انتخاب بهترین بازی‌ها بسته به هر رسانه و نویسنده متفاوت است و آثار هنری را نمی‌توان به این شکل دسته‌بندی کرد.

بازی Jack Jeanne در جایگاه دهم فهرست متاکریتیک قرار گرفته است. این بازی در مورد دختری به نام کیسا است که آرزوی بازیگر شدن در سر دارد و بالاخره به مدرسه درام راه پیدا می‌کند. البته دو شرط برای پذیرش او مطرح می‌شود. او باید به‌عنوان رهبر اجرای نهایی انتخاب شود و البته هویتش را به‌عنوان یک دختر را پنهان کند. بازی داستان جالبی دارد و شخصیت‌های انیمه‌ای و طراحی متفاوت باعث شده تا منتقدان امتیازهای خوبی به آن اعطا کنند.

 

بهترین بازی های سال 2023 از نظر متاکریتیک

از اسامی آشنا باید به بازی Street Fighter 6 اشاره کرد. بازی جدید کپکام از هر لحاظ کامل بود و به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ رایانه تبدیل شد. در جایگاه بعدی بازی سوپر ماریو واندر دیده می‌شود. بازگشت ماریو و دوستان به دنیای دوبعدی از سورپرایزهای بزرگ سال بود. بسیاری از منتقدان بازی را ستایش کردند. Resident Evil 4 در جایگاه پنجم فهرست بهترین بازی های سال 2023 از نظر متاکریتیک قرار گرفته است. کپکام توانست بازی اصلی را بهتر کند و اصول تازه‌ای برای یک ریمیک تعریف کند.

  1. Baldur’s Gate 3 – امتیاز 96
  2. The Legend of Zelda Tears of the Kingdom – امتیاز 96
  3. Metroid Prime Remastered – امتیاز 94
  4. Asgard’s Wrath 2 – امتیاز 93
  5. Resident Evil 4 – امتیاز 93
  6. Super Mario Wonder – امتیاز 92
  7. Street Fighter 6 – امتیاز 92
  8. Against the Storm – امتیاز 92
  9. Turbo Overkill – امتیاز 91
  10. Jack Jeanne – امتیاز 90

ریمستر بازی Metroid Prime یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ در جایگاه سوم قرار دارد. بازی Zelda Tears of the Kingdom با میانگین امتیاز 96، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. جایگاه اول یا بهترین بازی سال از نظر متاکریتیک به Baldur’s Gate 3 می‌رسد. این بازی توانست اکثر جوایز گیم اواردز امسال را به دست بیاورد و صدها ساعت محتوای بی‌نظیر ارائه دهد. حتی دیگر بازی‌سازها از کیفیت اثر به وجد آمدند و معتقدند که نمی‌توان چنین بازی‌هایی را در وضعیت اخیر صنعت بازی ساخت.