پلی استیشن ۵ بیش از ۳۸ میلیون دستگاه فروش داشته است

رکوردشکنی تاریخی این کنسول

سونی در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ توانسته ۶.۳ میلیون پلی استیشن ۵ به فروش برساند و اکنون ۳۸.۳ میلیون بازیکن در سراسر جهان از این کنسول استفاده می‌کنند. 

PS5 با این میزان فروش توانسته یک رکورد تاریخی برای سه ماه اول سال ثبت کند. بیشترین فروش کنسول پلی استیشن ۴ در همین بازه زمانی ۳ میلیون نسخه بوده که نشان دهنده عملکرد بسیار خوب کنسول نسل نهمی سونی است. همچنین باید اشاره کنیم که پلی استیشن ۵ سال گذشته در همین سه ماه تنها ۲.۱ میلیون دستگاه فروش داشت. 

از این رو سونی در سال مالی ۲۰۲۲ توانسته ۱۹.۱ میلیون دستگاه PS5 به فروش برساند. این شرکت انتظار داشت که فروش آن‌ها در این سال مالی به ۱۹ میلیون دستگاه برسد، اما چند ماه پیش دستیابی به آن تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسید. همچنین باید اشاره کنیم که میزان فروش PS5 در سال مالی ۲۰۲۱ نیز ۱۱.۵ میلیون دستگاه بود. 

 

پلی استیشن ۴ در همین بازی زمانی توانسته بود ۴۰ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. با این وجود تولید پلی استیشن ۵ به خاطر پاندمی ویروس کرونا مدت زمان زیادی محدود بود و سونی نمی‌توانست پاسخگوی تقاضا طرفداران باشد. با این وجود سال پیش مشکل تولید کنسول به صورت کامل برطرف شد و فروش آن سرعت بیشتری پیدا کرده است. 

سونی پیش‌بینی کرده که در سال مالی جاری نیز ۲۵ میلیون دستگاه PS5 به فروش برساند. این شرکت در سه ماه آخر سال مالی ۲۰۲۲ از سرویس‌های اشتراکی خود نیز ۷.۹ میلیارد دلار درآمد داشته که با یک رشد ۶۱٪ نسبت به سال قبل همراه بوده است. تعداد کاربران سرویس پلی استیشن پلاس نیز به ۴۷.۴ میلیون نفر رسیده و رشد قابل توجهی داشته است. 

فروش بازی‌ها روی پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ اما ۲.۵ میلیون واحد نسبت به سال پیش افت کرده و به ۶۸ میلیون نسخه رسیده است. ۷۰٪ از بازی‌های خریداری شده روی این کنسول‌ها به صورت دیجیتالی بوده‌اند که تغییر چندان زیادی نسبت به گذشته همراه نبوده.