مایکروسافت با جمله «تاریک‌ترین روز بریتانیا» از تصمیم CMA انتقاد کرد

مایکروسافت از تصمیم شوکه‌کننده اداره رقابت و بازار بریتانیا برای جلوگیری از خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد انتقاد کرد و از روز گذشته به ‌عنوان «تاریک‌ترین روز بریتانیا» یاد کرد.

«برد اسمیت»، رئیس مایکروسافت در مصاحبه‌ای با BBC گفت که روز گذشته «احتمالا تاریک‌ترین روز در چهار دهه حضور ما در بریتانیا» بوده است. تصمیم CMA به‌عنوان نهاد ناظر رقابت و بازار بریتانیا مایکروسافت را از خرید ناشر بازی‌های Call of Duty و World of Warcraft منع می‌کند.

نگرانی اصلی CMA از این معامله به بخش بازی‌های ابری مربوط می‌شود. این سازمان در گزارش خود اعلام کرده که مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد خطر «سلطه‌گری در این بازار رو به رشد» را به همراه دارد. با این وجود، مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد به رای صادر شده اعتراض نشان دهد.

در مقابل، CMA به بی‌بی‌سی اعلام کرده که در این زمینه باید بهترین تصمیم ممکن برای مردم گرفته شود و شرکت‌ها با منافع تجاری خود ادغام نشوند. در حالی که رگولاتوری‌های اتحادیه اروپا و ایالات متحده هنوز نظر خود را بیان نکرده‌اند، CMA اصرار دارد که تصمیم آن‌ها باعث می‌شود این معامله در سطح جهانی شکست بخورد.