سازنده بازی Ark 2 شفاف‌سازی کرد که عرضه آن به تعویق نیفتاده است

بازی Ark 2 ساخته جدید استودیو Wildcard که دنباله‌ای برای Ark: Survival Evolved به حساب می‌آید، قرار بود یکی از انحصاری‌های اصلی Xbox Series X/S امسال باشد. برای اطمینان از بهبود محصول نهایی و سلامت تیم ساخت، تا پایان سال ۲۰۲۴ با تاخیر مواجه شد.

با این حال، گزارش سالانه Digital Domain، استودیوی پشتیبان این عنوان، ادعا می‌کند که تا بهار ۲۰۲۵ تاخیر خواهد خورد. Digital Domain در صفحه ۱۷ گزارش خود اعلام کرد که در تمام جنبه‌های Ark 2 درگیر پروسه ساخت بوده است.

با این حال، سخنگوی استودیو Wildcard به GamesRadar گفت که آن‌ها «هیچ ایده‌ای ندارند که این حرف‌ها از کجا آمده» و اضافه کردند که بازه انتشار بهار ۲۰۲۵ احتمالا «فقط یک اشتباه تایپی» بوده است.

اکنون طرفداران آرک می‌توانند آسوده خاطر باشند که ادامه‌ی آن با تاخیر دیگری مواجه نشده است. در عین حال، توسعه‌دهنده در حال کار بر روی Ark: Survival Ascended است، یک ریمستر از قسمت اول که بر روی موتور Unreal Engine 5 توسعه یافته است.

این بازی در ماه آگوست (مرداد-شهریور) امسال برای Xbox Series X/S، PS5 و PC عرضه می‌شود. با این حال، سرورهای رسمی Survival Evolved خاموش خواهند شد و بازیکنان را به سرورهای آفلاین تک نفره و خصوصی محدود می‌کند.

پس از واکنش شدید برای گنجاندن این نسخه از بازی با Ark 2 در باندل Ark Respawn برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پی‌سی، اکنون Ark: Survival Ascended به صورت مستقل برای تمام پلتفرم‌ها با قیمت ۶۰ دلار به فروش می‌رسد.