۶۷ درصد از فروش نرم‌افزاری پلی استیشن در سال مالی گذشته به صورت دیجیتال بوده

نتایج مالی اخیر سونی تصویر شفافی از وضعیت پلی استیشن ترسیم کرده است، به طوری که فروش PS5 تا به امروز از مرز ۳۸.۴ میلیون دستگاه در سراسر جهان عبور کرده است. در همین حال، جزئیات جالبی نیز در زمینه فروش نرم افزاری آشکار شده است.

طبق گزارش مالی رسمی، سونی در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۲/۲۳ (ژانویه تا مارس)، مجموعا ۶۸ میلیون نرم افزار در هر دو کنسول PS5 و PS4 فروش داشته که نسبت به فروش ۷۰.۵ میلیون نسخه‌ای سه ماهه چهارم سال قبل، کاهش داشته است.باید اضافه کرد که در آمار کل سال مالی گذشته، فروش نرم افزاری در PS5 و PS4 به ۲۶۴.۲ میلیون نسخه رسیده که نسبت به فروش ۳۰۳.۲ میلیون نسخه‌ای سال مالی گذشته، بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

با این حال، یکی از زمینه‌هایی که سونی روند صعودی آن را تایید کرده، نسبت فروش دیجیتالی در این آمار و ارقام است که ۶۷ درصد از کل فروش نرم‌افزار در طول سال مالی، به صورت دیجیتال بوده است. این رقم در سال گذشته ۶۶ درصد بود.اخیرا سونی تایید کرده که قصد دارد ۲۵ میلیون دستگاه PS5 را در سال مالی جاری روانه بازار کند، یعنی بیشترین میزان فروشی که هر پلتفرم پلی استیشن تا به حال در یک سال مالی تجربه کرده است.

سونی در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ توانسته ۶.۳ میلیون پلی استیشن ۵ به فروش برساند و اکنون ۳۸.۳ میلیون بازیکن در سراسر جهان از این کنسول استفاده می‌کنند.

PS5 با این میزان فروش توانسته یک رکورد تاریخی برای سه ماه اول سال ثبت کند. بیشترین فروش کنسول پلی استیشن ۴ در همین بازه زمانی ۳ میلیون نسخه بوده که نشان دهنده عملکرد بسیار خوب کنسول نسل نهمی سونی است. همچنین باید اشاره کرد که پلی استیشن ۵ سال گذشته در همین سه ماه تنها ۲.۱ میلیون دستگاه فروش داشت.