گیم پس برای رقابت با پلاس استیشن پلاس دموهای رایگان اضافه می‌کند

حالا که پلی استیشن پلاس جدید به صورت رسمی شروع به کار کرده، قرار است شاهد رقابت هیجان‌انگیزی میان این سرویس و گیم پس ایکس باکس باشیم. 

 

یکی از ویژگی‌هایی که سرویس پلی استیشن پلاس را متمایز می‌کند، دموهای رایگان بازی‌ها در اشتراک پریمیوم است. اکنون تام هندرسون (Tom Henderson)، لیکر معتبر، اعلام کرده که مایکروسافت نیز قصد دارد این ویژگی را به گیم پس اضافه کند. مایکروسافت در واقع می‌خواهد با این کار به توسعه دهندگان مستقل کمک کند.

 

در واقع انتشار یک دمو در گیم پس دو مزیت برای استودیوها دارد: اول اینکه داده‌های جمع‌آوری شده از بازیکنان در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت و دوم اینکه مایکروسافت سعی می‌کند انتشار دمو از لحاظ مالی برای استودیوها سود داشته باشد. مایکروسافت همچنین قصد همکاری با سامسونگ را دارد و به‌زودی استریم بازی‌ها روی تلویزیون‌های این شرکت کره‌ای ممکن خواهد شد.

سرویس ابری مایکروسافت نیز به کشورهای بیشتری می‌آید و احتمالا در رویداد Summer Game Fest اطلاعات جدیدی در این زمینه خواهیم داشت. سیاست سونی در رابطه با دموهای سرویس پلی استیشن پلاس این است که بازی‌های بزرگ و گران‌تر از ۳۲ دلار، باید یک دمو رایگان داشته باشند. توسعه این دمو هم برعهده خود سونی و تیم پلی استیشن استور قرار دارد.

اشتراک پریمیوم پلی استیشن پلاس بیشترین قیمت را دارد و بیش از ۷۰۰ بازی جدید و کلاسیک در دسترس بازیکنان قرار خواهد داد. برای دسترسی به ورژن پریمیوم شما باید ماهانه ۱۸ دلار و یا سالانه ۱۲۰ دلار بپردازید. سرویس PS Plus از ۲۳ خرداد در آمریکای شمالی و جنوبی و ۲ تیر در اروپا، استرالیا و نیوزیلند راه‌اندازی خواهد شد.