قیمت پی‌سی دستی Asus ROG Ally لو رفت

در اوایل ماه آپریل، کمپانی ایسوس رقیب استیم دک در قالب پی‌سی گیمینگ دستی را با نام Asus ROG Ally معرفی کرد و هفته گذشته تایید کرد که دستگاه قابل حمل در ۱۱ می عرضه خواهد شد.

جزئیات قیمت دستگاه هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، اما بر اساس افشای اخیر، ممکن است حول و حوش قیمت دستگاه Steam Deack عرضه شود.

آنطور که افشاگر شناخته شده SnoopyTech در توییتر ادعا کرده، Asus ROG Ally با دو مدل عرضه می‌شود: یکی با تراشه AMD Z1 Extreme و ۵۱۲ گیگابایت فضای خالی با قیمت ۷۰۰ دلار و دیگری با تراشه AMD Z1 معمولی و ۲۵۶ گیگابایت فضای خالی که ۶۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

ظاهرا هر دو مدل با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و هارد NVMe M.2 SSD عرضه خواهند شد. این کاملاً مشابه قیمتی است که ولو در حال حاضر برای استیم دک اتخاذ کرده، چرا که مدل ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۶۵۰ دلار و مدل ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۵۳۰ دلار عرضه می‌شود.

با این حال، یک مدل ۶۴ گیگابایتی eMMC از استیم دک نیز با قیمت ۴۰۰ دلار موجود است. باید دید که آیا شرکت ایسوس نیز چیزی مشابه برای دستگاه خود در نظر گرفته است یا خیر.در هر صورت، با توجه به اینکه Asus ROG Rally تا کمتر از دو هفته دیگر عرضه می‌شود، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا جزئیات این دستگاه به طور رسمی اعلام شود.

  • ROG Ally دارای صفحه نمایشی با رزولوشن 1080p و رفرش ریت 120Hz است. روشنایی این صفحه نمایش به ۵۰۰ نیت می‌رسد و از AMD FreeSync Premium پشتیبانی می‌کند. این پی‌سی دستی به ویندوز ۱۱ مجهز بوده و در تاریخ ۱۱ می ۲۰۲۳ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) به صورت رسمی وارد بازار خواهد شد.