فیل اسپنسر: ایکس باکس به‌دنبال تضعیف سونی یا نینتندو نیست

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، در مصاحبه‌ای با Kinda Funny Xcast علاوه بر پرداختن به بازی Redfall و CMA که معامله اکتیویژن بلیزارد را مسدود کرد، در مورد کنسول Xbox و رقابت آن با سونی و نینتندو صحبت کرد.

اسپنسر در مصاحبه خود گفت که هرچند این شرکت همچنان روی «ارائه بهترین تجربه کنسولی ممکن» تمرکز خواهد کرد، اما این مهم‌ترین تلاش ایکس با‌کس به‌عنوان یک برند یا شرکت نخواهد بود.

او در مصاحبه خود گفت:

  • هرچند این موضوع ممکن است دگرگون کننده باشد، اما ما دیدگاه دیگری داریم. اینکه بتوانید عناوینی که دوست دارید را از هر جایی که دلتان بخواهد با افرادی که می‌خواهید بازی کنید. ما می‌خواهیم ایکس باکس چیزی باشد که بازیکنان پس از خرید کنسول، احساس کنند عضوی از خانواده آن هستند.

او در ادامه گفت:

  • کار ما این نیست که به سونی یا نینتندو ضربه بزنیم. واقعا رویکرد یا پیروزی خوبی برای ما در این زمینه وجود ندارد. و می‌دانم که این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از مردم خواهد شد، اما حقیقت این است که که وقتی شما در جایگاه سوم بازار کنسول قرار دارید و دو بازیکن برتر دیگر نیز بسیار قوی هستند و در موارد خاص، تمرکز بسیار گسسته‌ای روی انجام معاملات و چیزهای دیگری دارند و این موضوع حضور ایکس باکس به‌عنوان یک تیم را سخت می‌کند، بنابراین این موضوع به ما مربوط می‌شود. چشم‌انداز ما این است که همه کسانی که کنسول دارند، احساس کند بخشی از یک خانواده هستند.

اسپنسر در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت:

  • این درست نیست که اگر دست به کار شویم و بازی‌های عالی بسازیم، ناگهان شاهد تغییر سهم کنسول به شیوه‌ای چشمگیر خواهید بود. ما با ایکس باکس وان بدترین نسل را از دست دادیم، جایی که تمام شرکت‌ها بازی‌های دیجیتالی خود را ساخته بودند. بنابریان زمانی که برای ایکس باکس بازی می‌سازید، می‌خواهیم جامعه بازیکنان ما احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشد، اما این ایده که ما فقط روی بازی‌های عالی برای پیروزی کنسول خود در رقابت تمرکز کنیم، فکر می‌کنم نظر واقعی بسیاری از مردم نیست.

اسپنسر گفت به دلیل جایگاهی که در این صنعت وجود دارد، ایکس باکس مجبور است تا به جای عقب ماندن از سونی و نینتندو، روی بازارهای دیگر مانند گیم‌پس و xCloud سرمایه‌گذاری کند.