سونی احتمالا روی کنسول دستی جدید پلی استیشن کار می‌کند

به‌نظر می‌رسد این روزها بازار کامپیوترها و کنسول‌های دستی یا قابل حمل حسابی داغ است؛ پس از عملکرد قابل قبول استیم دک، اخیرا شرکت ایسوس از پی‌سی دستی خود رونمایی کرد و حالا نیز خبر رسیده سونی روی کنسول جدید و دستی پلی استیشن کار می‌کند.

سایت Insider Gaming نخستین منبعی بود که این خبر را به تایید رساند. تام هندرسون، سردبیر این مجموعه گفت پس از چند روز گمانه‌زنی و بررسی منابع، او بالاخره می‌تواند تایید کند سونی توسعه یک کنسول دستی را آغاز کرده است.

این پروژه با نام رمزی Q Lite در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد. کنسول دستی جدید سونی ظاهرا یک دستگاه جداگانه نیست و برای استفاده از آن به یک کنسول پلی استیشن ۵ نیاز است؛ یعنی سونی به‌جای بهره‌گیری از تکنولوژی ابری (Cloud Gaming)، به همان قابلیت Remote Play روی آورده است.

 

دستگاه جدید که بازی‌ها روی آن با رزولوشن ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهند شد، به اتصال دائمی اینترنت احتیاج دارد. در رابطه با شاخصه‌های فیزیکی کنسول نیز باید گفت نمونه‌های اولیه آن شباهت زیادی به دوال سنس پلی استیشن ۵ دارند، با این تفاوت که یک صفحه ۸ اینچی در قسمت میانی قرار گرفته.

تام هندرسون اعتقاد دارد کنسول دستی سونی پیش از پلی استیشن ۵ پرو و بعد از مدل جدید پلی استیشن ۵ با دیسک درایو جداشدنی روانه بازار خواهد شد. چند ماه پیش جف گراب، خبرنگار مشهور صنعت گیم، گفته بود که سونی دارد وارد «فاز دوم دوران پلی استیشن ۵» می‌شود. اکنون هندرسون می‌گوید منظور از فاز دوم، بیشتر بحث سخت‌افزاری بوده چراکه سونی برنامه عرضه مدل‌های جدید PS5، کنسول دستی، پروژه Nomad (هندزفری‌های وایرلس) و پروژه Voyager (هدست وایرلس) را طی یک دوره زمانی کوتاه ترتیب داده است.

از سوی دیگر، انتظار می‌رود پلی استیشن ۵ پرو جایی در سال ۲۰۲۴ در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. در حال حاضر تاریخ خاصی برای عرضه کنسول دستی سونی اعلام نشده است.