زمان برگزاری برنامه شب افتتاحیه گیمزکام ۲۰۲۳ اعلام شد

جف کیلی به تازگی اعلام کرد که برنامه شب افتتاحیه گیمزکام، Opening Night Live، در ماه آگوست امسال بازخواهد گشت.

مجری و تهیه‌کننده برنامه در توییتی گفت از اینکه با طرفداران و سازندگان صنعت بازی به کلن بازخواهد گشت و اخبار بازی‌های ویدیویی را مستقیماً استریم خواهد کرد، هیجان‌زده است.

ONL پیش‌برنامه منظم تهیه‌کننده گیم اواردز برای نمایشگاه بازی‌های گیمزکام آلمان است که سال گذشته برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ به عنوان یک رویداد حضوری در شهر کلن برگزار شد. نمایش سال گذشته کمی بیش از دو ساعت به طول کشید و بیش از ۳۵ بازی را به نمایش گذاشت.

Gamescom 2023 از ۲۲ تا ۲۷ آگوست (۳۱ مرداد تا ۵ شهریور) برگزار خواهد شد. به گفته برگزارکنندگان Koelnmesse و انجمن صنعت بازی‌های آلمان، از اواسط ماه مارس تاکنون ده درصد شرکت‌های بیشتری برای رویداد امسال نسبت به سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند.

گیمزکام هنوز اعلام نکرده که کدام شرکت‌ها در آن حضور خواهند داشت و اولین غرفه‌داران «در آینده» معرفی خواهند شد. با این حال، الیور فرس، مدیرعامل Koelnmesse، ادعا کرد که یک شرکت بزرگ به نمایشگاه سال ۲۰۲۳ باز خواهد گشت.

گیمزکام سال گذشته – اولین بار در چند سال اخیر به دلیل همه‌گیری – شاهد حضور ناشرانی مانند مایکروسافت، 2K، وارنر، سگا و یوبیسافت بود. البته نینتندو و سونی در آن شرکت نکردند. سازنده پلی استیشن آخرین بار در سال ۲۰۱۹ در Gamescom ظاهر شد.