ریمستر بازی The Outer Worlds تقریبا از هر لحاظ یک عقب‌گرد کامل است

بازی The Outer Worlds: Spacer’s Choice Edition مثل تمام نسخه‌های گوتی یا کامپلیت ادیشن از بازی‌های ویدیویی، قرار است کامل‌ترین تجربه از بازی نقش‌آفرینی استودیوی آبسیدین را ارائه دهد. هدفی که البته به آن نمی‌رسد و باعث دوگانگی بین جامعه مخاطب هدف می‌شود و البته قیمت‌گذاری عجیب و غریبی دارد. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

 

بازی The Outer Worlds سال ۲۰۱۹ عرضه شد و همان سال هم به عنوان یک بازی نقش‌آفرینی AA، حرف و حدیث‌های زیادی را به راه انداخت. طرفداران قدیمی آبسیدین که سال‌ها بود از آن‌ها یک بازی نقش‌آفرینی شبیه به فال‌آوت نیو وگاس (بهترین نسخه فال‌آوت از نظر من و خیلی‌های دیگر!) می‌خواستند، همه بازی را دوست داشتند اما در عین حال موافق بودند که مدت زمان بازی نسبت به سیاست‌های قیمت‌گذاری آن منطقی نیست.

آوتر ورلدز حالا بعد از گذشت تقریبا چهار سال، همچنان آی‌پی ناشر بازی یا شرکت Private Division است. جایی که حالا آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا یک نسخه کامپلیت ادیشن از بازی را تحت عنوان Spacer’s Choice Edition عرضه کنند و آن را به صورت یک آپگرید به کاربران قدیمی بفروشند یا بازیکن‌های جدید آن را از اول با تمام دی‌ال‌سی‌ها در یک پکیج خریداری کنند. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید بازی را تجربه کنید، این نسخه هم بهترین نسخه برای تجربه است و هم نه. نکته اصلی اینجاست که اگر بازی را از قبل دارید، چیزهایی که در ازای پرداخت مبلغ اضافه‌تر آپگرید دریافت می‌کنید، ارزشش را ندارد.

 

بحثی که از زمان رونمایی این نسخه از بازی به راه افتاد، انحصاری کردن آپدیت گرافیکی بازی برای کنسول‌های نسل نهمی بود که پشت پی‌وال نسخه Spacer’s Choice Edition قرار گرفته است. حالا با اضافه شدن استودیوی آبسیدین به زیرمجموعه استودیوهای مایکروسافت، آن‌ها دیگر روی توسعه این نسخه کار نکرده‌اند و جدا از این که ارتقای گرافیکی بازی آن چیزی نیست که همه فکرش را می‌کنند، مشکلات فنی قدیم را حل نمی‌کند و حتی مشکلات جدیدی را هم مخصوصا روی پی‌سی به وجود می‌آورد. برای یک بازی سه و نیم ساله، این که نسخه Spacer’s Choice Edition حتی فریم‌ریت خیلی خوبی را هم روی سیستم‌های مدرن نمی‌دهد، جای تعجب دارد. البته که بازی با آپدیت‌های مداوم از زمان عرضه، تا حدودی بهتر از قبل اجرا می‌شود.

از سوی دیگر، کسانی که The Outer Worlds را به کل تجربه نکرده‌اند، بازی را با دو بسته الحاقی آن یعنی Murder on Eridanos و Peril on Gorgon تجربه می‌کنند. از آن جایی که آبسیدین در حال حاضر روی قسمت دوم این بازی هم کار می‌کند، به نظر می‌رسد که حالا فرصت خوبی برای تجربه کردن یکی از نقش‌آفرینی‌های خوب چند سال اخیر است. بازی قصه جالب و چندلایه‌ای دارد که ساعت‌ها می‌تواند شما را درگیر خودش کند و با این نسخه، حتی دلایل بیشتری برای قدم گذاشتن در دنیای کلونی‌محور The Outer Worlds به شما می‌دهد. دلایلی که یکی از آن‌ها افزایش level cap بازی است. این که چرا تمام این موارد در قالب یک آپدیت رایگان یا حداقل روی همان بازی اصلی به آن اضافه نشده‌اند، قطعا یک نکته منفی محسوب می‌شود که تجربه بازی را مخصوصا برای کسانی که قبلا آن را خریده بودند، خدشه‌دار می‌کند.

بازی The Outer Worlds: Spacer’s Choice Edition با قیمت ۶۰ دلار از طریق استیم، پلی‌استیشن و اکس‌باکس قابل خرید است.